Lekcja improwizacji

W czerwcu miałem na własnej skórze przekonać się czy pokocham czy znienawidzę Indie obok których podobno nie da się przejść obojętnie. Z wyjazdu miał powstać krótki film, mój vlogowy debiut. Do tego podróż w gronie znajomych. Wszystko zapowiadało się znakomicie..

Swoją podróż rozpocząłem od spędzenia dwóch dni w Wilnie z którego miałem lecieć przez Stambuł do Mumbaju. Zniecierpliwienie, ekscytacja i zaciekawienie tym co zastaniemy na miejscu wzrastało z każdą godziną. Odliczaliśmy minuty do przeżycia szoku kulturowego i chłonięcia tego bogatego w różnorodność kraju. Niestety na kilka godzin przed wylotem do Turcji, na lotnisku w Stambule wydarzył się dramat. Zamach terrorystyczny zebrał wiele ofiar, a ruch lotniczy po tym co się stało został sparaliżowany. Nasz lot który miał rozpocząć się za kilka godzin został anulowany ze względów bezpieczeństwa. To najmniejszy problem bo aż strach pomyśleć co przeżylibyśmy wylatując te kilka godzin wcześniej, może już nigdy nigdzie byśmy nie polecieli. Otarliśmy się o prawdziwą tragedię.

Do Indii wybieraliśmy się sześcioosobową grupą przyjaciół, w końcu po wielu staraniach udało się nam znaleźć termin który odpowiadał wszystkim. Teraz los pokrzyżował nasze plany i perspektywa powrotu do domu była przygnębiająca. Wiele razy przekonałem się już, że plany to jedno, a to co przynosi życie może być zupełnie inne od naszych początkowych wyobrażeń. Kreatywność, improwizacja ale przede wszystkim optymizm i zaufani ludzie wokół sprawiają, że jest wyjście z prawie każdej sytuacji. Z tej też było. Wpadliśmy na pomysł, że polecimy gdziekolwiek i że taki nieplanowany kierunek może być równie dobrą przygodą jak Indie. Przeszliśmy się do kilku biur linii lotniczych pytając o wolne bilety na najbliższe loty. Jedyne które udało nam się znaleźć w rozsądnej cenie były na lot następnego dnia do.. Gruzji! Tak, kolejny raz los popchnął mnie w te bliskie mojemu sercu strony. Perspektywa ponownego spotkania znajomych poznanych na praktykach studenckich, na których byłem w Gruzji kilka lat wcześniej była fantastyczna ( tu znajdziecie wpis z tamtej podróży). Chciałem też pojechać w jakiś region którego do tej pory nie udało mi się odwiedzić. Padło na Swanetię, tak bardzo zachwalaną przez samych Gruzinów.

Po drodze do Gruzji zwiedziliśmy też Kijów, w którym mieliśmy międzylądowanie i spędziliśmy tam dwanaście godzin. Wszystko ułożyło się znakomicie bo już od dawna stolica Ukrainy była na mojej liście miejsc które chciałem odwiedzić.

ciągnąca się wzdłuż Majdanu alejka ze zdjęciami poległych w rewolucji w 2014 r.

Kiedy wylądowaliśmy w Gruzji i zanim wyruszyliśmy w góry Kaukazu, postanowiliśmy naładować akumulatory na plaży w Batumi gdzie spędziliśmy trzy dni.

SAMSUNG CSC

Zobaczcie jakie piękne widoki cieszyły nasze oczy podczas wędrówek po zboczach gór Swanetii.

Warto być spontanicznym i nie trzymać się sztywno planu, gdybyśmy nie improwizowali nasze wakacje skończyłyby się z chwilą anulowania lotu do Indii. Optymizm i śmiałość pozwoliły nam przeżyć niespodziewaną przygodę w Gruzji.

Odwołany lot do Indii nie był jedyną przykrą niespodzianką. W drodze powrotnej przez Kijów mój bagaż zaginął i został na tydzień na Ukrainie. Jestem ciekawy czy wy też mieliście kiedyś takie niefortunne przygody podczas wyjazdu? Zapraszam do dyskusji w komentarzach 🙂

Advertisements

2 comments

1. Przepiękne widoki, aż chce się tam pojechać.
    Jesteś najlepszym przykładem, że „jak się chce, to można” 🙂 wielu znakomitych podróży!
    I czekam na kolejne fotorelacje 🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )